x تبلیغات
صفحه نمایش گوگل به چه معناست؟

صفحه نمایش گوگل به چه معناست؟

صفحه نتایج Google توسط Mediative در سال 2022 و تأثیر آن بر رفتار جستجوگر ارزیابی شد. در سپتامبر 2022، Mediative آخرین تحقیق خود را در مورد ارزیابی ...

صفحه نمایش گوگل به چه معناست؟

صفحه نتایج Google توسط Mediative در سال 2022 و تأثیر آن بر رفتار جستجوگر ارزیابی شد. در سپتامبر 2022، Mediative آخرین تحقیق خود را در مورد ارزیابی صفحه نتایج موتورهای جستجو و تأثیر آن بر رفتار جستجوگر منتشر کرد. این مطالعه از جستجوگران با استفاده از گوگل چندین سوال پرسید. به عنوان مثال، از آنها پرسیده شد، فرض کنید می خواهید از تورنتو به ونکوور سفر کنید و از گوگل برای پیدا کردن یک شرکت در تورنتو استفاده کنید. صرف نظر از عبارت جستجویی که استفاده میکنند، جستجوگران همان صفحه نتایج را برگرداندند.

برای سفارش طراحی سایت حرفه ای روی لینک کلیک کنید.

با این تحقیق Mediative قصد دارد بداند افراد از کجا از صفحه نتایج گوگل استفاده می کنند، کدام مکان ها بیشتر کلیک شده اند و کدام قسمت های صفحه نتایج بیشتر دیده می شود و در لیست ویژگی هایی را ارائه دهید که چگونه تعریف گوگل می تواند با یکی تغییر کند.

وقتی اولین نتایج مطالعه ردیابی چشم از Mediative در سال 2022 منتشر شد، گفته شد که اکثر افراد در جستجوهای خود از الگوی مثلثی خاصی پیروی می کنند. هنگامی که صفحه نتایج گوگل باز می شود، ابتدا به سمت چپ بالای لیست نگاه می کند و سپس به صورت افقی به پایین اسکرول می شود تا بقیه مطالب را بخواند. این منطقه از تمرکز، "مثلث طلایی" گوگل نامیده می شود. با توجه به نتایج این مطالعه، اگر وب سایت شما در این مثلث نباشد، شانس شما برای دیده شدن توسط جستجوگر کاهش می یابد.

اما نتایج نشان داده شده در بالا همیشه وجود ندارند، بنابراین جستجوگر سعی می کند از قسمت های دیگر صفحه نتایج اسکن کند و سعی کند بهترین لیست سایت هایی را که طبیعی هستند (بدون تبلیغات) پیدا کند. فهرستهایی که قبلاً رتبه اول را داشتند میتوانند به پایین صفحه منتقل شوند، در حالی که بالاترین نرخ کلیک همچنان حفظ میشود، علیرغم ورود پیوندهای جدید که باعث تغییر موقعیت شدهاند.

ظهور دستگاههای تلفن همراه باعث میشود که جستجوگران به جای افقی، به صورت عمودی اسکن کنند. آنها به دنبال سریعترین راه برای مشاهده سریعتر فهرست خود هستند.

یکی از بزرگترین تغییرات در صفحات نتایج Google از 9 سال پیش این است که Google سعی می کند افراد را تا زمانی که ممکن است در صفحات نتایج خود نگه دارد.

یک مثال در این مورد نمودار دانش است. بر اساس مطالعه میانجی، زمانی که جستجوگران، برای مثال، «آب و هوا در نیواورلئان» را جستجو میکنند، صفحه نتایجی که ارائه میشود دقیقاً نشاندهنده چیزی است که آنها به دنبال آن هستند. از شرکتکنندگان خواسته شد تا روی پیوندهایی که احساس میکنند به نیازهای اطلاعاتی آنها نزدیک است، کلیک کنند، حتی اگر اینطور نباشد. پس از ایجاد نمودار دانش، نتایج این نظرسنجی نشان داده است که 80 درصد از افراد صفحه نتایج را مشاهده می کنند، اما تنها 44 درصد کلیک می کنند. زمانی که گوگل بتواند پاسخ های دقیق و کاملی به جستجوگران ارائه دهد، تعداد لینک های بالا تا 36 درصد کاهش می یابد (البته با استفاده از نمودار دانش)، اما در صورت نبود این نمودار، تعداد کلیک ها به 80 درصد افزایش می یابد.

اما چگونه کسبوکارها میتوانند در بالای این تغییرات باقی بمانند و مطمئن شوند که در فهرستهای برتر قرار دارند؟

4 راه برای بالا ماندن در گوگل

بهترین شرکت طراحی سایت معمولا بعد از انجام کارهای ساخت سایت، روی سئوی تکنیکال و داخلی نیز کار می کنند ولی برای اینکه همیشه در اوج بمانید، باید 4 مورد زیر را به خاطر بسپارید:

1- رعایت اصول سئو

سعی کنید از محتوای جدید و بدون کپی استفاده کنید و محتوای شما مطابق با نیازهای اطلاعاتی مشتری باشد. کلید واژهها سعی کنید از تکنیکهای دیگری غیر از - SEO صفحه استفاده کنید که به شما امکان میدهد تا سایت خود را در پربازدیدترین مکان در صفحه نتایج قرار دهید. مهم است که به یاد داشته باشید که استراتژی های سئو همیشه از یک الگوی واحد پیروی نمی کنند.

2- استفاده از نشانه گذاری

داوری در سال 2022 متوجه شد که صفحه نتایج گوگل میتواند پستهای وبلاگ را با استفاده از طرحهای نشانهگذاری مانند عکس و نام نویسنده نمایش دهد، حتی اگر این صفحه کاملاً خارج از صفحه اول باشد، که در این لیست دارای میانگین نرخ کلیک در حدود 15.5٪ است.   کلیک می شود و ترافیک آن افزایش می یابد.

این مطالعه از شرکت کنندگان خواسته بود "فرض کنید که یک کسب و کار را راه اندازی کرده اند و می خواهند یک شرکت میزبان وب سایت آنها باشد. با استفاده از Google، صفحه نتایج شرکت میزبان گوگل به شرح زیر است."

اغلب اوقات محتواهایی که با کلیکهای بیشتر مواجه می شوند عباراتی هستند از قبیل:

"بهترین..."

"بررسی ...."

"بالاترین 5..."

"چگونه..."

به گفته Google، "نشانه گذاری درون صفحه به موتورهای جستجو کمک می کند تا اطلاعات یک صفحه وب را درک کنند و نتایج بهتری تولید کنند. در حال حاضر، Google از نشانه گذاری برای رتبه بندی وب سایت ها استفاده می کند. این کار را نمی کند، اما این نکات به جستجو کمک می کند." موتورها آنها را پیدا می کنند." وب سایت شما سریعتر رشد می کند و در نتیجه ترافیک وب سایت شما افزایش می یابد."

طرحهای علامتگذاری احتمالاً یکی از پرکاربردترین ابزارهای SEO هستند که به شرکتها فرصت طلایی برای استفاده از ابزارهای تأیید Google میدهند. معیارهای جستجو نشان می دهد که تنها 0.3٪ از وب سایت ها از طرح نشانه گذاری استفاده می کنند و با این حال بیش از یک سوم نتایج گوگل حاوی قطعاتی هستند که از نظر اطلاعات و ارزش غنی هستند. بر اساس Brewscley.com، ریچ اسنیپت ها می توانند CTR را 15 تا 50 درصد افزایش دهند و در نتیجه وب سایت ها از طرح های نشانه گذاری برای افزایش رتبه وب سایت خود استفاده می کنند.

از طرح نشانه گذاری می توان برای افزایش رتبه بندی ستاره ها، تعداد بازدیدها و قیمت صفحات نتایج Google استفاده کرد.

3- کاربران را بشناسید

دانستن اینکه کاربران هنگام جستجو چه چیزی را جستجو می کنند، می تواند تعیین کند که برای نمایش در صفحه اول نتایج Google چقدر باید تلاش کنید. باید توجه داشته باشید که مشتریان شما از شما می خواهند که با مارک های معروف یا سایت های دارای رتبه بالا رقابت کنید.

کسب و کار شما زمانی مهم است که در اولین فهرست یا صفحه اول نتایج Google نشان داده شوید، بنابراین به شدت به هدف کاربر و قدرت برند شما بستگی دارد. نکته کلیدی این است که همیشه اهداف کاربری خود را در مرکز کار خود قرار دهید و این زمانی اتفاق می افتد که با افراد واقعی زندگی خود صحبت می کنید. از آنها بپرسید که وقتی به دنبال سایت شما هستند دقیقاً به دنبال چه چیزی هستند. محتوای مناسب همان چیزی است که مردم و کاربران به دنبال آن هستند، به همین دلیل است که آنها همیشه سایت شما را به عنوان یک منبع نگه می دارند.

اما مواقعی وجود دارد که کسب و کار ممکن است در صفحه اول یا فهرست اصلی نشان داده نشود. همانطور که قبلا ذکر شد، تکنیک هایی برای نمایش در صفحه اول یا لیست اصلی شما وجود دارد، اما زمانی که شانس شما در اینجا کم است، سعی کنید روی نقطه دیگری در صفحه نتایج Google تمرکز کنید، مانند نقطه 4 یا آن، که انجام آن آسان تر است. کسب رتبه های بهتر و بالاتر همانطور که Gord Hotchkiss گفت، کاربران یک "قطعه" از اطلاعات را در صفحه نتایج گوگل جستجو می کنند و همان اطلاعات را در صفحه نتایج گوگل دنبال می کنند تا اطلاعات مورد نیاز خود را بیابند (الگوی مثلثی). قرار گرفتن در بالای این لیست برای بسیاری از مشاغل موثر است. ایده پارتیشن بندی را در شکل زیر مشاهده می کنید.

تحقیق میانجی نشان میدهد که هر چیزی که بالاتر از رتبه چهارم در فهرست ظاهر میشود، 85% احتمال دارد که روی آن کلیک شود. بنابراین اگر کسب و کار شما در موقعیت 1 نیست، اما 4 در بالا نشان داده شده است، کسب و کار شما هنوز فرصت دیده شدن دارد. کاربران انتظار دارند گوگل بهترین نتایج را برای عبارات جستجوی آنها ارائه دهد. مطالعات نشان می دهد که تنها 1٪ از کاربران مایل به کلیک کردن به صفحه بعدی یا صفحه 2 بودند. بنابراین اگر در صفحه اول نیستید، می توان گفت که آنلاین نیستید.

4- ترکیب SEO و تبلیغات پولی

اگرچه فهرستهای اصلی جایی هستند که اکثر کسبوکارها سعی میکنند به موقعیتی دست یابند، باید توجه داشته باشید که فهرستهای پولی (زمانی که برای نمایش در صفحه اول هزینه پرداخت میکنید) بخشی از استراتژی دیجیتال شما به عنوان منبع آن است. نرخ کلیک برای لیست های پولی در دهه گذشته تغییر چندانی نکرده است. تبلیغات در بالای صفحه سمت راست برای جلب توجه نمایش داده می شود، اما تقریباً هیچ فعالیتی در این بخش وجود ندارد. زیرا کاربران تمایل دارند مانند دستگاه های تلفن همراه محتوا را به صورت عمودی بخوانند.

همچنین، تحقیقات میانجی نشان داده است که کسبوکارهایی که پول پرداخت کردهاند، تأثیر بیشتری داشتهاند. در این مطالعه از شرکت کنندگان پرسیده شد: "فرض کنید شما به نیواورلئان می روید و به دنبال مکانی برای صرف شام با دوستان خود هستید. از گوگل برای یافتن مکان هایی که شرکت کنندگان دو رستوران دریافت کرده اند، استفاده کنید." تبلیغات آنها: opentable.com و remoulade.com

opentable.com 84٪ از شرکت کنندگان و 26٪ کلیک کردند، اما remoulade.com تنها 2٪ کلیک اما 73٪ بازدیدکننده داشت. امروزه لیست های پولی در حال افزایش هستند و این روش به نوعی روش تجاری تبدیل شده است.

 

 

برچسب‌ها: ,
بایگانی
پیوندها
پیوندهای روزانه
آمار بازدید
آنلاین : 0
بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته گذشته : 46
بازدید ماه گذشته : 43
بازدید سال گذشته : 696
کل بازدید : 1691